Parfum

De 5 succesfactoren van het LR Parfumconcept

1. Creatie

LR ontwikkelt zijn innovatieve parfumconcepten – van de geurnoten over het marketingconcept tot de verpakking – volledig zelf in zijn hoofdkantoor in Ahlen, Duitsland. Daarvoor werkt het samen met internationale creatieve centra en wereldvermaarde parfumeurs. Ook de productie vindt uiteraard plaats bij LR in Ahlen. 

2. Kwaliteit

De parfums van LR blijven ten opzichte van de concurrentie beduidend langer hangen dankzij de meetbaar hogere concentratie parfumoliën. Een eau de parfum bevat gemiddeld 10 tot 14 % parfumoliën. De eau de parfums van LR bevatten 12 tot 20 % parfumoliën.

 

De parfumcreatie door LR kent een traditie van meer dan 30 jaar – sinds 1985. Zeer goede parfumkwaliteit, een hoog aandeel parfumolie en een bevestigde lange houdbaarheid kenmerken de grote veelzijdigheid van deze exclusieve parfums.

3. Verscheidenheid

Met onze drie verschillende prijssegmenten – parfums van wereldsterren (€ 39,99), designparfums (€ 28,99) en LR Classics (€ 16,99) – bereiken we een bijzonder breed publiek. Dankzij het weldoordachte concept beschikt LR over een exclusief parfumassortiment voor ieders smaak en budget. 

4. Sterrenparfums

LR heeft een promotieconcept ontwikkeld dat uniek is in de wereld. Internationale sterren uit de film-, design-, mode-, sport- en entertainmentwereld creëren hun eigen parfums in nauwe samenwerking met LR. 

5. Kennis van zaken

LR werkt samen met bekende parfumeurs en is een gevestigde waarde als bekwame partner in het parfumdesign. Internationale “stars” vertrouwen LR met de creatie van hun bijzonder persoonlijk parfum.

 

De parfumexpertise van LR is in het verleden al meermaals bekroond met verschillende nominaties voor de Duitse DUFT STARS Awards.

Wat zijn eigenlijk top-, hart- en basisnoten?

Top-, hart- en basisnoten zijn de drie bouwstenen, waar een parfum uit bestaat en die zich achtereenvolgens in perfecte harmonie ontplooien.

De topnoten (bovennoten, hoofdnoten, tête) zijn de geuren die direct na het opspuiten opvallen. Ze zijn bedoeld om aandacht te trekken en stralen de eerste en verrassende indruk van een geur uit. Ze zijn in de eerste minuten duidelijk aanwezig en vervagen geleidelijk na enkele minuten. De topnoten zijn mede bepalend of een geur je bevalt of niet.

De hartnoten (middennoten, cœur) ontplooien zich, als de topnoten al bijna verdwenen zijn. Ze zijn het centrale deel van een parfum (het eigenlijke geurkarakter) en worden duidelijk langer waargenomen dan de topnoten. De hartnoten houden enkele uren aan.

De basisnoten (ondernoten, voetnoten, fond) zijn het derde en laatste deel van het geurproces. Ze schommelen mee in de top- en hartnoten, maar blijven na meerdere uren nog als enige noot over. De basisnoten kunnen vele uren geur af blijven geven.